Pielgrzymka autokarowa do Włoch 24.04. – 03.05.2023 r.

W dniach od 24.04. – 03.05.2023 r.  odbyła się pielgrzymka do Włoch zorganizowana przez naszą Parafię. W pielgrzymce wzieło udział 46 osób.

Dzień 1: WYJAZD Z POLSKI (24.04.2023 PONIEDZIAŁEK)

Wczesnym rankiem wyruszyliśmy na autokarową pielgrzymkę do Włoch. Wyjazd w kierunku granicy polsko – czeskiej. Dalej całodniowy przejazd przez Czechy, Austrię do Włoch.

Dzień 2: PADWA – LORETO (25.04.2023 WTOREK)

Rano, po śniadaniu przyjechaliśmy do Padwy, miasta św. Antoniego. Krótki spacer przez Prato della Valle do bazyliki wybudowanej na jego cześć i nazwanej przez mieszkańców – Il Santo, czyli Święty. Następnie nawiedziliśmy grób Świętego i przejechaliśmy do kościoła kapucynów, sanktuarium św. Leopolda Mandića, Apostoła Sakramentu Pojednania. Kościółek był zniszczony bombami w czasie II Wojny Światowej. Cudem ocalała celao. Leopolda, gdzie przez ponad 40 lat spowiadał, miejsce to nawiedził Jan Paweł II w 1982r. Po południu był przyjazd do Loreto – do Sanktuarium św. Domku – według tradycji – domku, który był doczesnym mieszkaniem Najświętszej Marii Panny. Zobaczyliśmy miejsce Zwiastowania oraz powstania Litanii Loretańskiej.

Dzień 3: MANOPPELLO – SAN GIOVANNI ROTONDO (26.04.2023 ŚRODA)

Następnie udaliśmy się do Manoppello w Abruzji. Tam od 500 lat w małym kościele Kapucynów czczona jest niezwykła relikwia – płótno znane jako „Chusta Św. Weroniki” – prawdziwe Oblicze Chrystusa. Po południu dojechaliśmy do San Giovanni Rotondo, sanktuarium św. Ojca Pio.

Dzień 4: MONTE SAN’T ANGELO – PIETRELCINA (27.04.2023 CZWARTEK)

Rano po śniadaniu zobaczyliśmy Monte San’t Angelo. Nawiedziliśmy pięknie położone sanktuarium św. Archanioła Michała. Zobaczymy miejsce objawień, grotę, ponad którą wybudowano wspaniały kościół, jedno z najstarszych sanktuariów świata i Niebiańską Bazylikę. Dalej spacerując po tym niezwykłym miasteczku podziwialiśmy zabytkową dzielnicę Juno oraz widoki na Zatokę Manfredońską. Po południu przyjechaliśmy do Pietrelciny, malutkiej miejscowości gdzie urodził się Św. Ojciec Pio.

Dzień 5: POMPEJE – NEAPOL (28.04.2023 PIĄTEK)

Pierwszym punktem tego dnia były Pompeje, gdzie nawiedziliśmy Bazylikę Matki Bożej Różańca Świętego i pomodlimy się przed cudownym obrazem Matki Bożej Pompejańskiej oraz przy grobie wielkiego propagatora modlitwy różańcowej bł. BartoloLongo. Następnie przejazd do Neapolu, niepisanej stolicy południa Italii. Zobaczymliśmymiejsca związane z Ojcem Dolindo, dalej gwarną ulicą Toledo przejechaliśmy do Galerii Umberto I, Teatru St. Carlo i PiazzaPlebiscito ze swym Palazzo Reale. W przerwie była możliwość degustacji neapolitańskiej pizzy. Na zakończenie pobytu w Neapolu objazd panoramiczny jedną z najpiękniejszych promenad miasta, obok Cateldell’Ovo i BorgoMarinaro.

Dzień 6: WATYKAN – RZYM (29.04.2023 SOBOTA)

Tego dnia rozpoczęliśmy zwiedzanie „Wiecznego Miasta” W tym dniu przejechaliśmy do Watykanu,do Bazyliki św. Piotra – najważniejszego kościoła chrześcijańskiego świata. Gdzie przy grobie Św. Jana Pawła II była msza święta . Następnie zwiedzanie Bazyliki Św. Piotra. Zobaczyliśmy: słynną ,,Pietę” autorstwa Michała Anioła, Kaplicę św. Sebastiana z grobem św. Jana Pawła II, Ołtarz Główny wykonany z brązu przez Berniniego oraz wiele innych, cennych zabytków. Na zakończenie zwiedzania Rzymu nawiedziliśmy Bazylikę MB Większej oraz Bazylikę św. Jana na Lateranie.

Dzień 7: RZYM – WATYKAN (30.04.2023 NIEDZIELA)

Przejechaliśmy do Watykanu, gdzie wzięliśmy udział w modlitwie Anioł Pański z Papieżem Franciszkiem. Po spotkaniu z Papieżem, południu, był spacer po Rzymie barokowym.Zobaczyliśmy:PiazzaNavona, Panteon (z zewnątrz), Fontanna di Trevi- najsłynniejsza fontanna Rzymu. spacer przez Plac Wenecki, Rzymskie Fora do Koloseum. Dzień zakończylismy w Bazylice św. Pawła za Murami. To symboliczne miejsce śmierci Świętego, gdzie pod baldachimem ołtarza papieskiego znajduje się Jego grób.

Dzień 8: CASCIA – ROCCAPORENA (01.05.2023 PONIEDZIAŁEK)

Wracając do Polski, zwiedzaliśmy miasteczka we włoskim regionie Umbria, gdzie od setek lat czczona jest św. Rita – do Casci. Tu nawiedziliśmy kościół, gdzie do dnia dzisiejszego złożone jest w kryształowym sarkofagu jej nienaruszone ciało i również klasztor w którym żyła. Dalej udaliśmy się do Roccaporeny – miasteczka, w którym przyszła na świat, otrzymała sakramenty i mieszkała wraz ze swoją rodziną. Zobaczymy dom rodzinny Świętej, kościół, w którym wzięła ślub i wiele innych pamiątek przypominających o jej świętym życiu. Wieczorem dotarliśmy do hotelu w okolicy Asyżu.

Dzień 9: ASYŻ – SANTA MARIA DEGLI ANGELI (02.05.2023 WTOREK)

Z samego rano zwiedzaliśmy miasto św. Franciszka- Asyż . Zwiedzanie zaczynaliśmy od Bazyliki św. Klary- gdzie znajduje sięjej grób. Oratorium San Francesco Poccollino, ChiesaNova, kościół wybudowany w miejscu domu rodziny Bernardone, rynek z kościołem Santa Maria SopraMinerva oraz Kościół SM Maggiore, gdzie spoczywają relikwie bł. Carla Acutisa. Na zakończenie pobytu w Asyżu była Bazylikę św. Franciszka

Dzień 10: POWRÓT DO POLSKI (03.05.2023 ŚRODA)

Rano, po śniadaniu rozpoczął się bezpośredni powrót do Polski. Wróciliśmy w nocy, pełni wrażeń i duchowych owoców.